woensdag 18 mei 2016

Persoonlijk: Disipline voor het sporten terug vinden.


Vandaag een persoonlijk artikel over mijn gezonde levensstijl.
Hoe ik die even kwijt was en hoe ik hem wil terugvinden.
En hoe ik mijn discipline terug wil vinden.
Benieuwd? Klik dan snel op lees verder.

Begin 2016 begon ik positief aan mijn nieuwe gezondere levensstijl. 
Ik sporten 2 keer per week , at zoveel mogelijk gezond en snoepte weinig.
Dit ging 2 maanden goed en daarna merkte ik aan mijzelf dat het minder werd.
De discipline werd minder en minder.
Ik merkte dat vooral het sporten minder werd.
In de maand maart ben ik maar 1 keer wezen sporten.

Nu sinds aantal weken begon ik mij toch schuldig te voelen tegen over mijzelf.
Die gezonde levensstijl waar ik begin dit jaar mee begon was zo goed als helemaal weg.
Dus ik ging voor mij zelf denken hoe kan ik het makkelijker maken.
Als eerste haalde ik de druk eraf voor mijzelf.
In plaats van elke week 2 keer te moeten sporten begin ik eerst met 1 keer per week.
Ik werk 4 dagen in de week en zolang het droog is fiets ik ook 4 keer per week naar mijn werk.
Dit is 2 keer een half uur op een dag.
Dus dit in combinatie met 1 sporten is voor mij op dit moment goed genoeg.
Als ik meer in het ritme zit van sporten kan ik altijd 2 keer per week sporten.
Maar als ik een keer niet kan sporten is het ook niet erg want ik fiets ook naar mijn werk.

Ik hoop door de druk eraf te halen ik het wel ga volhouden.
En dat ik met plezier naar de sportschool blijf gaan.
Dit blijft voor mij het belangrijkste.
Op naar een (opnieuw) gezond jaar.

4 opmerkingen:

  1. Knap dat je je disipline terug wilt vinden! Vind het al goed dat je fietsed naar je werk gaat meis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed dat je weer terug wil naar je gezonde patroon, ik denk dat je heel goed bezig bent. Voor jezelf uitzoeken wat werkt en wat niet werk is volgens mij het allerbeste. Fijn dat je lekker kunt fietsen naar je werk, dat scheelt al een hele hoop!
    Zet 'm op, you can do it!!

    liefs! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat goed van je meid!!! Succes!!! you can do it! :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah ja ken t. Rustig aan en alles stap voor stap :) Je kan het!! Goed van je dat je lekker fietst naar je werk ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje achter laten en ik lees ze altijd met veel plezier.
Liefs Xx